37741350-55 031

بومی سازی در فولاد دهشیر

توسط: آهنکو امتیاز:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (اولین نفر باشید که امتیاز می دهید)
Loading...
۱۱:۳۹ ۱ مهر ۰۲

به گزارش فولاد ۲۴

حمیدرضا رضایی مدیر داخلی مجتمع فولاد دهشیر در جمع مدیران ارشد فولاد۲۴ از نحوه شکل گیری این مجموعه گفت: مجتمع فولاد دهشیر یزد (سهامی خاص) درنزدیکی ابرکوه با هدف اشتغال‌زایی مناطق محروم تفت حدود ۱۷ سال پیش  تاسیس شد و در سال ۱۳۹۸ با نقل و انتقالات مدیرتی به اخوان رستمی واگذار شد.
از تاریخ مذکور با انجام عملیات بهینه‌سازی و اصلاح خطوط این مجموعه در دو خط نورد گرم، به تولید مقاطع فولادی از جمله انواع نبشی، ناودانی و تیرآهن در سایزهای مختلف و  با بهترین کیفیت و طبق استاندارد ملی ایران می پردازد. مواد اولیه نیز  بیشتر از  بورس کالا تامین می شود.

مدیر فولاد دهشیر افزود: در حال حاضر با توجه به تقاضا برای تولید نبشی و ناودانی سبک این مجموعه با توانی که دارد می تواند در سایزها و اوزان مختلف، نیاز مشتریان را بر طرف سازد.
رضایی ادامه داد: بیشترین مشتریان فولاد دهشیر داخلی هستند اما  می توان گفت بهترین دستآورد ما صادرات به کشورهای همجوار بوده است.

افق ۱۴۰۴ فولاد دهشیر

ظرفیت اسمی تولید خطوط نوردی هر خط در سال، به میزان ۱۲۰ هزار تن می رسد که مجموع تولید سالیانه ۲۴۰ هزار تن می‌شود.
در افق ۱۴۰۴ به طور مداوم ، با هر دو خط نوردی به  ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال خواهیم رسید و همچنین با طرح های توسعه برنامه های کوتاه مدت، مساحت از  ۵۰.۰۰۰ متر مربع به ۱۰۰.۰۰۰ مترمربع گسترش خواهد یافت.

بومی سازی در فولاد دهشیر

علیرضا شهسواری مدیر تولید فولاد دهشیر، در خصوص بومی سازی این صنعت گفت: ۸۰ درصد تجهیزات خطوط نوردی بازسازی شده توسط نیروهای فنی داخلی شرکت ساخته شد و به کمک نیروهای شاغل در مجموعه فولاد دهشیر کلیه مراحل نصب صورت گرفت.
خط دوم هم ، طبق برنامه در انتهای سال جاری، بازسازی کامل انجام خواهد شد که نحوه تجهیز این خط هم در راستای خود کفایی و  داخل سازی، توسط نیروهای بومی‌ ساخته  می شود.

مشکلات و بحران انرژی در فولاد دهشیر

بحران انرژی در تابستان منجر به قطعی برق و خاموشی اجباری به این مجموعه تحمیل شد که تعطیلی روزهای دوشنبه و سه شنبه را در در برداشت. همین امر موجب خسارت به تجهیزات بخصوص کوره‌های پیشگرم و کاهش راندمان تولید شده است
در حال حاضر محدودیت استفاده از برق به یک روز کاهش پیدا کرده است. که امید می رود در انتهای ماه جاری به روال همیشگی برگردد.
شهسواری ادامه داد: در حال حاضر وعده به تامین ۶۰% برق مورد نیاز جهت بهره برداری هم زمان هر دو خط داده شده است و فرآیند اجرایی کار در حال پیشرفت است، همچنین در صدد تامین ۴۰% کسری برق برای تکمیل ظرفیت برق مورد نظر می باشیم که با احداث یک واحد پست برق که فعلا در محدوده کاری معدن مس میباشد میتوان مشکل برق مجموعه را حل نمود.

0
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • قراضه 343 (%1.39)
  • اسلب 560-656 (%3/43)
  • شمش 385-395 (%1.3)