37741350-55 031

صادرات سالانه تا ۵۰ هزار تن محصول فولادی به کشورهای حوزه آ.سه.آن

صادرات سالانه تا 50 هزار تن محصول فولادی به کشورهای حوزه آ.سه.آن
توسط: آهنکو امتیاز:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (اولین نفر باشید که امتیاز می دهید)
Loading...
۰۱:۴۳ ۱۸ دی ۹۶

رییس هیئت مدیره شرکت فولاد آلیاژی از امضای قرارداد یک ساله شرکت فولاد آلیاژی ایران و کشور اندونزی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که سالانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تن محصول به کشورهای حوزه «آ.سه.آن» صادر شود.


طاهرنژاد با اشاره به اهمیت ورود به بازارهای جهانی، برنامه تولید فولاد کشور را در افق ۱۴۰۴ معادل ۵۵ میلیون تن عنوان و تصریح کرد: بر اساس این برنامه در حال حاضر تولید فولاد در کشور به ۳۶ میلیون تن نزدیک شده و این در حالی است که مصرف کشورمان در سال قبل، ‌۱۷ میلیون تن بوده لذا با وجود این شرایط برای فروش مازاد تولیدمان باید وارد بازار جهانی شویم.

اندونزی، در دسترس‌ترین بازار در شرق دور

او در خصوص اندونزی به عنوان در دسترس‌ترین بازار در شرق دور برای کشورمان، بیان کرد: با توجه به جلسه‌ای که در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده بود، توسعه بازارهای جهانی برای عرضه محصولات مازاد فولاد با نگاه به شرق دور در دستور کار قرار گرفته که در این راستا در دسترس‌ ترین بازار در شرق دور برای ما، کشور اندونزی بود.

رئیس هیئت مدیره فولاد آلیاژی ایران، اندونزی را کشوری با مردم مسلمان، جزو ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا، رو به رشد و دارای بیش از ۲۷۰ میلیون نفر جمعیت عنوان و اظهار داشت: این کشور سالانه بیش از ۲ میلیون خودرو تولید کرده و توانایی تولید تمامی قطعات آن را دارد ولی به علت نبود کارخانه تولید در زمینه فولاد آلیاژی، در این خصوص تمام نیاز خود را از خارج تأمین می‌کند. طاهرنژاد در ادامه همین موضوع بیان کرد: بنابر توضیحات ذکر شده، روی کشور اندونزی هدف‌گذاری کردیم و با هماهنگی از طریق سایت سفارت‌خانه ایران، وارد پایتخت این کشور شدیم، تحولات بازار فولاد و قیمت‌های آن را مورد بررسی و مطالعه قرار داده و نهایتاً ورود به این بازار را نتیجه‌ گیری کردیم.

اعطای نمایندگی انحصاری

طاهر نژاد با اشاره به اعطای نمایندگی انحصاری به این شرکت، اذعان کرد: به دلیل این که با یک شرکت دارای سابقه در فعالیت نفت، گاز و پتروشیمی و نیز مصرف‌کننده فولاد آلیاژی وارد مذاکره شده‌ ایم، تصمیم گرفتیم نمایندگی انحصاری را به این شرکت اعطا کنیم.

رئیس هیئت مدیره فولاد آلیاژی مدت قرارداد این شرکت با این کشور را یک ساله عنوان کرد و افزود: این قرارداد در صورتی که طرفین مایل به ادامه همکاری باشند، قابل تمدید خواهد بود و امیدواریم از اوایل سال ۲۰۱۸ با شروع قرارداد بتوانیم سالانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تن محصول به کشورهای حوزه آ. سه.آن صادر کنیم که رسیدن به این هدف تنها با تلاش مضاعف تمامی همکاران به خصوص واحدهای بازرگانی و امور فروش میسر خواهد شد.

وی در مورد چگونگی آشنایی کشور خریدار از کیفیت محصولات شرکت نیز بیان کرد: بخش زیادی از اطلاعات مورد نیاز را به آن‌ها ارائه کردیم اما بعد از عقد قرارداد مقرر شد تا تیمی از آن شرکت ضمن سفر به استان یزد آموزش‌های لازم جهت عرضه محصولات آلیاژی فرا گیرند که در این صورت به شکل جدی با انواع گریدها و تنوع گریدهای شرکت فولاد آلیاژی ایران آشنا شده و وارد فاز عملیاتی کار می‌شویم.

طاهرنژاد در پایان از کلیه کارکنان و خانواده بزرگ فولاد آلیاژی ایران خواستار صیانت از این افتخار ملی شده و خاطرنشان کرد: با صیانت از این شرکت که یکی از افتخارات ملی کشور است همچنان مفتخر در توسعه صنعت داخلی و حضور در بازارهای خارجی نقش آفرینی خواهیم کرد.

منبع:ایسنا

0
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • قراضه 343 (%1.39)
  • اسلب 560-656 (%3/43)
  • شمش 385-395 (%1.3)