37741350-55 031

فراز و نشیب نرخ محصولات فولادی

قراضه
توسط: آهنکو امتیاز:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (اولین نفر باشید که امتیاز می دهید)
Loading...
۱۰:۴۰ ۳۱ فروردین ۰۱

بر اساس این گزارش، سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین از ۱۵۵ دلار به کمتر از ۱۵۲ دلار هر تن خشک سی اف آر رسید.خبرهایی در بازار چین مبنی بر تلاش دولت برای کنترل نرخ این ماده اولیه شنیده شد و بر جو بازار اثر منفی داشت. این در حالیست که اواسط هفته با امید به بهبود چشم‌انداز اقتصادی چین نرخ بهبودهایی داشت.


قراضه

بازارهای قراضه هفته گذشته نزولی بودند. متوسط نرخ قراضه وارداتی سنگین ۱ و ۲ ( ۲۰-۸۰ ) در ترکیه هفته گذشته روندی نزولی داشته از ۶۵۴ دلار به حدود ۶۴۲ دلار هر تن سی اف آر رسید.

جو منفی بازار و ابهامات موجود خریداران را عقب نشانده و روند نرخ منفی شده است. قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن نیز هفته گذشته افت داشته با ۱۲ دلار کاهش به ۵۲۷ دلار هر تن سی اف آر رسید. متوسط نرخ قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز از ۶۲۴ دلار یک هفته قبل به ۶۱۹ دلار هر تن سی اف آر رسید.

بیلت

هفته گذشته میلادی متوسط نرخ بیلت صادراتی سی‌ای اس از ۷۷۵ تا ۷۸۰ دلار به ۷۲۸ تا ۷۴۷ دلار هر تن فوب دریای سیاه رسید. در چین هم بیلت وارداتی از ۶۶۰ تا ۶۷۰ دلار به ۶۶۰ تا ۶۸۰ دلار هر تن سی اف آر رسید. در ترکیه نرخ بیلت وارداتی نزولی بوده از ۹۰۰ دلار به ۷۹۰ تا ۸۱۰ دلار هر تن سی اف آر رسید.

نرخ بیلت صادراتی ترکیه نیز از ۹۲۰ تا ۹۵۰ دلار به ۸۸۰ تا ۸۹۵ دلار هر تن فوب رسید. در بازار واردات جنوب شرق آسیا نرخ بیلت وارداتی ۵ دلار افت داشته ۸۰۰ تا ۸۱۰ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. همچنین هفته گذشته به گزارش متال بولتن، متوسط نرخ بیلت صادراتی ایران نیز از ۷۱۰ تا ۷۳۰ دلار به ۶۸۲ تا ۶۹۵ دلار هر تن فوب کاهش داشت.

به علت عدم رونق در بازار میلگرد، بیلت‌های پیشنهادی خریدار نداشت و به همین علت نرخ در بازار پایین آمد. افزایش نرخ پایه در بورس باعث بالا رفتن تقاضا نشد. بیشتر شمش‌های ارزان نرخ و یا شمش هایی که از طریق اعتبار اسنادی فروخته شده است مورد معامله قرار گرفت.

میلگرد

هفته گذشته متوسط نرخ میلگرد صادراتی سی‌ای اس در ۸۰۰ تا ۸۱۰ دلار هر تن فوب بدون تغییر ماند. در چین متوسط نرخ میلگرد صادراتی ۸۶۳ دلار هر تن فوب بود که ۲ دلار رشد هفتگی داشت.

میلگرد صادراتی ترکیه نیز از ۹۶۰ دلار به ۹۴۰ تا ۹۵۰ دلار هر تن فوب رسید. میلگرد در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز هفته گذشته را در ۸۶۰ دلار هر تن سی اف آر به پایان برد. همچنین در بازار داخلی امریکا میلگرد در ۱۱۳۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثابت باقی ماند. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد ۳۰ یورو رشد داشته به ۱۳۲۰ یورو هر تن درب کارخانه رسید. قیمت میلگرد تقریباً ثابت بود ولی از روز سه شنبه به بعد به علت سکوت بازار نرخ شروع به تنزل کرد. بخشنامه وزارت صمت بازار را به کما برد ولی قیمت‌های اعلامی بورس برای آهن اسفنجی و شمش در هفته آینده روند صعودی را نشان می‌دهد.

ورق

هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی سی‌ای اس در ۹۶۵ دلار هر تن فوب دریای سیاه باقی ماند. متوسط نرخ ورق گرم صادراتی چین نیز از ۸۷۲ دلار به کمتر از ۸۵۶ دلار هر تن فوب رسید.

در بازار جنوب شرق آسیا آخرین قیمت‌های وارداتی ورق گرم ۹۱۵ تا ۹۲۵ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. در بازار داخلی اروپا ورق گرم ۳۷ یورو افت هفتگی داشته ۱۳۵۰ یورو هر تن درب کارخانه ثبت شد. در بازار داخلی امریکا نیز ورق گرم ۵۰ دلار رشد داشته ۱۵۰۰دلار هر شورت تن درب کارخانه بود. همچنین هفته گذشته متوسط نرخ اسلب صادراتی ایران بنا بر گزارش متال بولتن ۷۶۰ تا ۸۵۰ دلار هر تن فوب شنیده شد که تغییری نداشت. اسلب صادراتی سی‌ای اس نیز از ۸۶۰ تا ۸۷۰ دلار به ۸۵۰ تا ۸۷۰ دلار هر تن فوب رسید./روزگار معدن

0
دسته بندی :
برچسب ها : ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • قراضه 343 (%1.39)
  • اسلب 560-656 (%3/43)
  • شمش 385-395 (%1.3)