37741350-55 031

کاهش بیشتر قیمت فولاد در اتحادیه اروپا

توسط: آهنکو امتیاز:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (اولین نفر باشید که امتیاز می دهید)
Loading...
۰۵:۱۹ ۲۹ تیر ۰۱

به گزارش منابع خبری، با توجه به شروع تعطیلات تابستانی و شروع عملیات تعمیر و نگهداری کارخانه ها، میزان عرضه کاهش یافته و قیمت فولاد در اتحادیه اروپا افت کرده است.




* قیمت فولاد در اتحادیه اروپا

قیمت فولاد اروپا در ماه ژوئیه به کاهش خود ادامه داد. با این حال منابع خبری در روز سه شنبه (۱۹ ژوئیه) گزارش دادند نرخ کلی کاهش قیمت فولاد در اتحادیه اروپا کند شد. بررسی ها نشان داد اختلاف قیمت گسترده ای بین محصولات فولادی در مناطق مختلف اروپا وجود دارد.

فعالان بازار اعلام کردند سهام موجود در بین توزیع کنندگان فولاد و مراکز خدمات رشد کرد. به نقل از منابع خبری خریدهای زیادی در ماه مارس و آوریل ۲۰۲۲ در اتحادیه اروپا انجام شد. بررسی ها نشان داد محصولات فولادی وارد شده به اتحادیه اروپا نیز با توجه به سهمیه های جدید این کشور از ۱ ژوئیه از گمرک ترخیص شدند. باید توجه داشت که محموله های فولادی خریداری شده نسبت به پیشنهادات فعلی تولید کنندگان اتحادیه اروپا عمدتاً قیمت های قابل توجه بالاتری دارند.

با این حال معامله گران در روز سه شنبه (۱۹ ژوئیه) گزارش دادند پس از عید پاک، تقاضا از سوی مصرف کنندگان محصولات فولادی در اتحادیه اروپا کاهش یافته است. در نتیجه توزیع کنندگان در مواجهه با موجودی زیاد و سفارش کم محصولات فولادی، رزروهای جدید از طرف تامین کنندگان محلی رابه شدت محدود کردند.

در این میان چندین منبع خبری اعلام کردند کارخانه های فولادی مستقر در اتحادیه اروپا نتوانستند به موقع ظرفیت خود را کاهش دهند تا از وخامت شدید قیمت فولاد در اروپا جلوگیری کنند. این کارخانه ذخایر مواد خام بسیاری در اختیار داشتند و در نتیجه مصرف این ذخایر و تولید محصولات جدید را به عنوان برنامه خود انتخاب کردند. با توجه به این شرایط، تولید فعلی همچنان از تقاضا فراتر می رود.

به نقل از تحلیل گران بازار، نشانه ها حاکی از آن است که قیمت محصولات فولادی ممکن است به پایین ترین سطح خود برسد. بررسی ها نشان داده هزینه‌ کارخانه ها علی‌ رغم کاهش هزینه‌ مواد خام، به سطوح سر به‌ سر نزدیک می ‌شوند و بخشی از کاهش ارزش محصولات فولادی نورد شده را جبران می ‌کنند. باید توجه داشت که جهش ناگهانی قیمت قراضه فولادی که با رزروهای جدید قراضه فولادی از ترکیه تقویت شد، قیمت محصولات فولادی را حداقل در کوتاه مدت تثبیت کرد.

منابع خبری در روز سه شنبه (۱۹ ژوئیه) اعلام کردند تلاش های دولت چین برای افزایش تقاضای داخلی فولاد هنوز به نتیجه نرسیده است. فروش محصولات فولادی در چین بسیار ضعیف بوده و کارخانه های فولادی در حال کاهش تولید هستند. در نتیجه این امر به نوبه خود، فشار نزولی بر هزینه های مواد خام را افزایش می دهد.

فعالان بازار گزارش دادند به دنبال تحریم های اروپا، فولادسازان مستقر در روسیه اکثر محموله های اسلب و بیلت فولادی خود را به آسیا و خاورمیانه فروختند و سعی دارند بقیه محموله های خود را با قیمت های پایین تر به فروش برسانند. باید توجه داشت که این عرضه ها به طور مستقیم و غیرمستقیم به فشار وارداتی که تولید کنندگان اروپایی با آن مواجه هستند، کمک می کند.

معامله گران در روز سه شنبه گزارش دادند که تهدید قریب الوقوع کمبود گاز در اروپا همچنان وجود دارد و در نتیجه همراه با آن، چشم انداز کاهش ظرفیت فولادسازی نیز به وجود خواهد آمد. بررسی ها نشان داد خط لوله Nord Stream 1 که منتقل کننده گاز از زیر دریای بالتیک از روسیه به آلمان است و Gazprom در آن ۵۱ درصد سهم دارد، در ماه ژوئیه برای تعمیر و نگهداری بسته شد. مصرف کنندگان آلمانی نگران این هستند که پس از گذشت ۱۰ روز که برای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده است، عرضه محصولات فولادی از سر گرفته نشود.

به گفته معامله گران مستقر در اروپا، طرح مقامات آلمانی برای رسیدگی به اختلالات احتمالی عرضه انرژی، مصرف کننده های داخلی انرژی را در اولویت قرار می دهد. مصرف کنندگان صنعتی بزرگ مانند کارخانه های فولادی اولین کسانی هستند که تولید را کاهش می دهند. فعالیت‌ های انجام شده در بخش پایین ‌دستی، مانند نورد مجدد و کشش عمیق همین روند را دنبال خواهند کرد. باید توجه داشت که کاهش اجباری تولید منجر به فشار افزایشی قیمت خواهد شد زیرا تقاضا به طور همزمان کاهش می یابد.

در این میان گزارش ‌های صنعت به طور مرتب سرمایه ‌گذاری در تأسیسات تولیدی جدید و موجود را نشان می‌ دهد که بخشی از روند شتاب‌ دهنده به صنعت فولاد برای رفتن به سمت فولاد «سبز» است. بررسی ها نشان داده تولید کنندگان و همچنین توزیع کنندگان می توانند در کوتاه مدت، با سود بدست آمده از نیمه اول سال جاری به فعالیت خود ادامه بدهند. با این حال، تولید کنندگان باید به سرعت حاشیه سود کارخانه ها را به سطوحی برگردانند که امکان بهبود پایدار را فراهم کند.

تاجران در روز سه شنبه (۱۹ ژوئیه) گزارش دادند اروپا در حال ورود به دوره تعطیلات است به طوری که در این دوره تقاضا برای فولاد به طور سنتی کاهش خواهد یافت. باید توجه داشت که عملیات تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده و طولانی مدت کارخانه ها در تابستان باعث کاهش تولید شده و مقداری از فشار منفی روی مقادیر پایه را کاهش می دهد. اما قابل ذکر است که این امر به تنهایی برای حمایت از قیمت ها کافی نخواهد بود. بهبود تنها زمانی اتفاق می افتد که خریداران پس از تعطیلات نیاز به پر کردن سهام خود داشته باشند.

0
دسته بندی :
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • قراضه 343 (%1.39)
  • اسلب 560-656 (%3/43)
  • شمش 385-395 (%1.3)